Temat: Zamiana ułamków
Uwaga! Zanim przejdziesz do realizacji tematu, napisz w komentarzu swoje imię i klasę. Będę wiedziała, że tu byłeś:) Możesz też zadawać mi tam pytania.
Wiesz już trochę więcej o ułamkach dziesiętnych, czyli przypomnę o takich, które maja mianownik 10, 100, 1000 itd. Nie zawsze spotykasz się jednak z takimi "przygotowanymi" do zamiany ułamkami. Dzisiaj nauczysz się jak zamienić prawie każdy ułamek zwykły na ułamek dziesiętny. Będzie to zadanie o tyle proste, że wystarczy znać zasady rozszerzania i skracania ułamków zwykłych. Każdy z dzisiejszych ułamków musisz rozszerzyć do mianownika 10, 100, 1000,....
Ale dlaczego napisałam "prawie każdy ułamek zwykły"? To nie wszystkie można zamienić? Odpowiedź brzmi: nie. Zastanów się dlaczego trudno jest zamienić ułamek 1/3, 2/3, 1/9,... na ułamek dziesiętny?
Jeśli potrzebujesz dodatkowego wytłumaczenia, podlinkowuję 2 minutowy filmik. Zajrzyj też do podręcznika na stronę 122.
Dzisiaj przedstawiam Wam trochę inną kartę pracy. Popatrz jak jest zbudowana. Po lewej stronie masz pustą kratownicę podzieloną na 16 pól. Tym polom odpowiada 16 przykładów do rozwiązania. Zadanie można wykonać na 2 sposoby.
I SPOSÓB Zamień ułamki dziesiętne zapisane przy tych pojedynczych kostkach na ułamki zwykłe i skróć lub odwrotnie - zamień ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne. Zapisz obliczenia w zeszycie. I na tym koniec.
II SPOSÓB Zrób to co w pierwszym punkcie, a następnie odszukaj pasujące wyniki na szarej kratownicy. Odpowiednią kostkę pokoloruj według wzoru z danego przykładu. Jeden przykład pozwolę sobie tu zrobić za Was. Obok ułamka 12 1/2 jest puste pole. To oznacza, że na kratownicy pole 12,5 też ma być puste.
Nie jest to chyba aż tak trudne? Miłej zabawy!
Rozwiązanie do tego zadania też umieszczam, ale dużo, dużo niżej, aby nie popsuć Wam niespodzianki jaki wzór wyjdzie.
Uwaga! Zanim przejdziesz do realizacji tematu, napisz w komentarzu swoje imię i klasę. Będę wiedziała, że tu byłeś:) Możesz też zadawać mi tam pytania.
Wiesz już trochę więcej o ułamkach dziesiętnych, czyli przypomnę o takich, które maja mianownik 10, 100, 1000 itd. Nie zawsze spotykasz się jednak z takimi "przygotowanymi" do zamiany ułamkami. Dzisiaj nauczysz się jak zamienić prawie każdy ułamek zwykły na ułamek dziesiętny. Będzie to zadanie o tyle proste, że wystarczy znać zasady rozszerzania i skracania ułamków zwykłych. Każdy z dzisiejszych ułamków musisz rozszerzyć do mianownika 10, 100, 1000,....
Ale dlaczego napisałam "prawie każdy ułamek zwykły"? To nie wszystkie można zamienić? Odpowiedź brzmi: nie. Zastanów się dlaczego trudno jest zamienić ułamek 1/3, 2/3, 1/9,... na ułamek dziesiętny?
Jeśli potrzebujesz dodatkowego wytłumaczenia, podlinkowuję 2 minutowy filmik. Zajrzyj też do podręcznika na stronę 122.
Dzisiaj przedstawiam Wam trochę inną kartę pracy. Popatrz jak jest zbudowana. Po lewej stronie masz pustą kratownicę podzieloną na 16 pól. Tym polom odpowiada 16 przykładów do rozwiązania. Zadanie można wykonać na 2 sposoby.
I SPOSÓB Zamień ułamki dziesiętne zapisane przy tych pojedynczych kostkach na ułamki zwykłe i skróć lub odwrotnie - zamień ułamki zwykłe na ułamki dziesiętne. Zapisz obliczenia w zeszycie. I na tym koniec.
II SPOSÓB Zrób to co w pierwszym punkcie, a następnie odszukaj pasujące wyniki na szarej kratownicy. Odpowiednią kostkę pokoloruj według wzoru z danego przykładu. Jeden przykład pozwolę sobie tu zrobić za Was. Obok ułamka 12 1/2 jest puste pole. To oznacza, że na kratownicy pole 12,5 też ma być puste.
Nie jest to chyba aż tak trudne? Miłej zabawy!
Rozwiązanie do tego zadania też umieszczam, ale dużo, dużo niżej, aby nie popsuć Wam niespodzianki jaki wzór wyjdzie.
Rozwiązanie
Roksana Ratka 4b
OdpowiedzUsuńAdam Majcherczyk
OdpowiedzUsuńjulia paszka
OdpowiedzUsuńZosia Topolska kl 4b
OdpowiedzUsuńJulia klasa 4B
OdpowiedzUsuńVitalii Slipchenko 4b
OdpowiedzUsuńMichał Kasprzak kl4b
OdpowiedzUsuńAnna Khakhuda 4b
OdpowiedzUsuńLaura Żmudzinska kl 4b
OdpowiedzUsuń