Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000....
Tutaj możesz sprawdzić odpowiedzi.
Dzień dobry,
na początek proponuję pewien eksperyment. Wyjątkowo możesz używać kalkulatora. Wykonaj działania i zapisz wyniki w tabelce. Ciekawe co ważnego zauważysz?
Takie wyniki powinieneś uzyskać:
Jakie wnioski możemy wysnuć z tego eksperymentu?
Po pierwsze za każdym razem, gdy mnożymy albo dzielimy ułamek przez 10, 100 lub 1000, to nie zmieniają się cyfry w liczbie.
Po drugie, przecinek zmienia swoje położenie. Zauważ, że jeśli mnożymy przez 10, 100, 1000, to przecinek przesuwa się w prawo. A kiedy dzielimy przez 10, 100, 1000, to przecinek przesuwa się w lewo.
Pozostaje jeszcze kwestia, o ile miejsc należy przesuwać przecinek. I tutaj kłania się pewna zasada, którą już się kierowaliśmy, czyli wszystko zależy od ilości zer w liczbie przez którą mnożymy lub dzielimy.
Przeanalizuj jeszcze notatkę i możemy przejść do zadań.
Poćwicz nową umiejętność na kilku przykładach. Warto rysować sobie strzałki w którą stronę i o ile miejsc przesuwasz przecinek.
ROKSANA RATKA 4B
OdpowiedzUsuńZosia Topolska 4B
OdpowiedzUsuńAdam Majcherczyk
OdpowiedzUsuńJulia Klasa 4B
OdpowiedzUsuńVitalii Slipchenko 4b
OdpowiedzUsuńLaura Żmudzińska kl 4b
OdpowiedzUsuńAnna Khakhuda 4b
OdpowiedzUsuńfranek kozyra
OdpowiedzUsuńMichał kasprzak kl4b
OdpowiedzUsuńBartek 4b
OdpowiedzUsuńJulia Paszka
OdpowiedzUsuń