Temat: Wysokość równoległoboku.
Każdy ma jakąś wysokość. Wysokość człowieka mierzymy od ziemi do czubka głowy. Pamiętaj, że należy zmierzyć się prosto.
Jeżeli przeniesiemy tę zasadę na "mierzenie" figur, to okazuje się, że wysokość to odcinek łączący dwa sąsiednie boki (lub ich przedłużenia) i jest do nich prostopadły.
Jako zadanie wykonaj zadania 1, 2 ze strony 95 w zeszycie ćwiczeń. Poniżej masz rozwiązania. UWAGA: skoro ma być odcinek prostopadły, to KONIECZNIE użyj ekierki.
Każdy ma jakąś wysokość. Wysokość człowieka mierzymy od ziemi do czubka głowy. Pamiętaj, że należy zmierzyć się prosto.
Jeżeli przeniesiemy tę zasadę na "mierzenie" figur, to okazuje się, że wysokość to odcinek łączący dwa sąsiednie boki (lub ich przedłużenia) i jest do nich prostopadły.
Temat wysokości wydaje się być skomplikowany. Może warto posłuchać tego filmiku (wystarczy na razie do ok 9 minuty).
Popatrz na rysunki poniżej. Zastanów się, w których równoległobokach czerwone odcinki są wysokościami. Niżej znajduje się rozwiązanie. Pomyśl dlaczego inne rysunki są błędne.
Jako zadanie wykonaj zadania 1, 2 ze strony 95 w zeszycie ćwiczeń. Poniżej masz rozwiązania. UWAGA: skoro ma być odcinek prostopadły, to KONIECZNIE użyj ekierki.
Dawid Duchnowski 5a
OdpowiedzUsuńMarcel Chromik 5B
OdpowiedzUsuńKuba Halama 5a
OdpowiedzUsuńKarolina Bulik 5a
OdpowiedzUsuńOlivia Miłek 5a
OdpowiedzUsuńBryan Kubański 5b
OdpowiedzUsuńWiktor Krasnić 5A
OdpowiedzUsuńJakub kocur 5a
OdpowiedzUsuńKlaudia Dyrda klasa 5b
OdpowiedzUsuńDaria Owczarek klasa 5a.
OdpowiedzUsuńJulia Bogdan 5a
OdpowiedzUsuńNatalia Muszyńska 5B
OdpowiedzUsuńnatalia Woźniak 5b
OdpowiedzUsuńMaciek Kostka 5a
OdpowiedzUsuńJulia Gruszczyńska 5a
OdpowiedzUsuńWiktoria Kasprzak 5a
OdpowiedzUsuńMagdalena Jasnoch 5a
OdpowiedzUsuńPaweł Kielak5A
OdpowiedzUsuńWiktor Krasnić 5A
OdpowiedzUsuń