Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych.
(Zanim przejdziesz to tematu przypomnij sobie jak wykonuje się dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym. Wykonaj działania 578 + 127 i 1084 - 276.)
Zacznijmy od przykładu z życia codziennego. Kasia idzie do sklepu i zamierza kupić mleko za 2,50 zł oraz chleb za 3,60 zł. Ile zapłaci za te zakupy?
Już wiesz?
2,50 zł to 2 zł i 50 gr
3,60 zł to 3 zł i 60 gr
Razem mamy 5 zł i 110 gr, czyli 6 zł i 10 gr
Stąd wynika, że 2,50 + 3,60 = 6,10
To działanie można wykonać w głowie np. tak: 2 + 3 + 0,50 + 0,60 = 5 + 1,10 = 6,10
Albo pisemnie tak:
Pamiętaj, że ułamki dziesiętne możesz dodawać i odejmować w głowie albo sposobem pisemnym. Należy pamiętać, aby przecinki było podpisane równo pod sobą. I nie zapomnij o przecinku w wyniku:)
Masz tutaj notatkę z dzisiejszej lekcji. Możesz ją wydrukować (pobrać i np. pomniejszyć) albo przepisać klika przykładów.
Możesz wykorzystać do nauki poniższe filmiki lub poczytać w podręczniku strony 126 - 127.
Dzisiaj przedstawiam kartę pracy w nowej odsłonie. Znowu możesz wykonać ją na 2 sposoby.
I SPOSÓB: Wykonaj wszystkie przykłady z ramek w zeszycie. Możesz to robić w głowie, ale warto przynajmniej połowę wykonać pisemnie.
II SPOSÓB: Zacznij od pola START i znajdź drogę do METY. Wykonuj obliczenia w zeszycie. Zaznacz drogę, którą pokonujesz. Każde pole możesz odwiedzić tylko 1 raz. Podążaj za prawidłowymi wynikami.
Na dole strony możesz sprawdzić obliczenia.
Rozwiązania:
(Zanim przejdziesz to tematu przypomnij sobie jak wykonuje się dodawanie i odejmowanie sposobem pisemnym. Wykonaj działania 578 + 127 i 1084 - 276.)
Zacznijmy od przykładu z życia codziennego. Kasia idzie do sklepu i zamierza kupić mleko za 2,50 zł oraz chleb za 3,60 zł. Ile zapłaci za te zakupy?
Już wiesz?
2,50 zł to 2 zł i 50 gr
3,60 zł to 3 zł i 60 gr
Razem mamy 5 zł i 110 gr, czyli 6 zł i 10 gr
Stąd wynika, że 2,50 + 3,60 = 6,10
To działanie można wykonać w głowie np. tak: 2 + 3 + 0,50 + 0,60 = 5 + 1,10 = 6,10
Albo pisemnie tak:
2,50
+ 3,60
6,10
Pamiętaj, że ułamki dziesiętne możesz dodawać i odejmować w głowie albo sposobem pisemnym. Należy pamiętać, aby przecinki było podpisane równo pod sobą. I nie zapomnij o przecinku w wyniku:)
Masz tutaj notatkę z dzisiejszej lekcji. Możesz ją wydrukować (pobrać i np. pomniejszyć) albo przepisać klika przykładów.
Możesz wykorzystać do nauki poniższe filmiki lub poczytać w podręczniku strony 126 - 127.
Dzisiaj przedstawiam kartę pracy w nowej odsłonie. Znowu możesz wykonać ją na 2 sposoby.
I SPOSÓB: Wykonaj wszystkie przykłady z ramek w zeszycie. Możesz to robić w głowie, ale warto przynajmniej połowę wykonać pisemnie.
II SPOSÓB: Zacznij od pola START i znajdź drogę do METY. Wykonuj obliczenia w zeszycie. Zaznacz drogę, którą pokonujesz. Każde pole możesz odwiedzić tylko 1 raz. Podążaj za prawidłowymi wynikami.
Na dole strony możesz sprawdzić obliczenia.
Roksana Ratka 4b
OdpowiedzUsuńAdam Majcherczyk
OdpowiedzUsuńZosia Topolska 4b
OdpowiedzUsuńFranciszek Kozyra'
OdpowiedzUsuńMichał Kasprzak
OdpowiedzUsuńVitalii Slipchenko 4b
OdpowiedzUsuńJulia Klasa 4B
OdpowiedzUsuńAnna Khakhuda 4b
OdpowiedzUsuńLaura Żmudzińska kl 4b
OdpowiedzUsuńJulia Paszka
OdpowiedzUsuńJulia Paszka
OdpowiedzUsuńJulia Paszka
OdpowiedzUsuń