Przejdź do głównej zawartości

Więcej, mniej i równo. - klasa 4 (30.03.2020)

Temat: Porównywanie niektórych ułamków.

Uwaga! Zanim przejdziesz do realizacji tematu, napisz w komentarzu swoje imię i klasę. Będę wiedziała, że tu byłeś:) Możesz też zadawać mi tam pytania.

Więcej, czy mniej? Oto jest pytanie. Dzisiaj poznacie odpowiedź na nie....


Kiedy porównujemy ułamki, bardzo ważne jest, aby miały ze sobą coś wspólnego. Inaczej nie miałoby to sensu i byłoby niesprawiedliwe. Bo jak porównać różę do owieczki? Każde z nich należy do innego królestwa, więc ich pirównywanie nie ma sensu. Co innego, gdy mamy różę i tulipana. Składają się z tych samych elementów, więc są porównywalne. Ale odeszliśmy trochę od tematu....

Wracając z naszej wędrówki myślowej; ułamki możemy porównać TYLKO WTEDY, gdy mają TAKIE SAME liczniki lub TAKIE SAME mianowniki.




Myślę, że już wiesz, o co chodzi. Jeśli nie jesteś jeszcze przekonany to posłuchaj tych dwóch filmów.

Porównywanie ułamków o jednakowych mianownikach:


Porównywanie ułamków o jednakowych licznikach:



Na koniec wykonaj w zeszycie zadania z karty pracy (albo ją wydrukuj i wklej do zeszytu):



Tutaj możesz SPRAWDZIĆ odpowiedzi:


Komentarze

Prześlij komentarz

Tutaj wpisz komentarz