Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków przez 10, 100, 1000,...
Uwaga! Zanim przejdziesz do realizacji tematu, napisz w komentarzu swoje imię i klasę. Będę wiedziała, że tu byłeś:) Możesz też zadawać mi tam pytania.
Dzisiaj krótko na temat roli przecinka w ułamku dziesiętnym. Jak wiesz, odddziela on całości od części ułamkowej.
No właśnie, pomyśl, że mamy na przykład 2,5 kg jabłek. Oszacuj ile to będzie 10 razy więcej. Coś ponad 20 kg, prawda? (bo już samo 2 kg * 10 = 20 kg)
Tak dokładnie, wyjdzie nam 25 kg. Można zobrazować to działaniem 2,5 * 10 = 25,0. Należy więc przesunąć przecinek o 1 miejsce w prawo. Bo liczba 10 ma 1 zero. Podobnie będzie przy mnożeniu przez 100 (przesuwamy o 2 miejsca) i przez 1000 (przesuwamy o 3 miejsca). Już wiesz co chodzi?
Podobnie postępujemy przy dzieleniu. Z tą różnicą, że przecinek przesuwać będziemy w lewo. Dokładnie opisane jest to w notatce.
Jeśli potrzebujesz dodatkowego wytłumaczenia, to zapraszam do obejrzenia filmików:
Przyszedł czas na poćwiczenie nowych umiejętności. Wypełnij kartę pracy i wklej lub przepisz przykłady do zeszytu.
Tutaj możesz SPRAWDZIĆ odpowiedzi:
Ola Gorajczyk
OdpowiedzUsuńBryan Kubański
OdpowiedzUsuńOskar Łokietek
OdpowiedzUsuńJakub HALAMA
OdpowiedzUsuńMAGDALENA jASNOCH 5A
OdpowiedzUsuńOlivia Miłek 5a
OdpowiedzUsuńPaweł Kielak
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńMaciej Kostka klasa 5a
OdpowiedzUsuńAlan Wieczorek 5B
OdpowiedzUsuńNatalia Muszyńska 5B
OdpowiedzUsuńJulia Bogdan
OdpowiedzUsuńNatalia Woźniak 5B
OdpowiedzUsuńJakub Kocur 5a
OdpowiedzUsuńMichalina Wolny 5b
OdpowiedzUsuńMarceli Chromik
OdpowiedzUsuńWiktor Krasnić
OdpowiedzUsuńDawid Duchnowski 5a
OdpowiedzUsuńmichał niedworok
OdpowiedzUsuńNicole Augustyniak
OdpowiedzUsuń