Temat: Zamiana jednostek długości i masy.
Uwaga! Zanim przejdziesz do realizacji tematu, napisz w komentarzu swoje imię i klasę. Będę wiedziała, że tu byłeś:) Możesz też zadawać mi tam pytania.
Uwaga: Środową lekcję (01.04.2020) zaczniemy od quizu online na ocenę z wagą 2. Obowiązują zagadnienia: dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, .... oraz zamiana jednostek długości i masy wraz z wyrażeniami dwumianowanymi.
Na początek przypomnij sobie jednostki długości i masy (są w notatce:)).
Kiedyś na lekcji mówiłam, że zamiana jednostek będzie prosta, jeżeli będziemy znali te zależności i zastosujemy pewną metodę. Mianowicie, zawsze musi być równowaga.
Jeżeli jedostka rośnie (np. z metrów na kilometry), to liczba, która tam występuje musi maleć (być podzielona, w tym przypadku przez 1000, bo 1 km = 1000 m).
I odwrotnie; jeżeli jednostka maleje, to liczba rośnie (czyli trzeba pomnożyć).
Trochę o zamianie jednostek możesz zobaczyć tutaj. Albo poczytać w podręczniku.
ODPOWIEDZI
Uwaga! Zanim przejdziesz do realizacji tematu, napisz w komentarzu swoje imię i klasę. Będę wiedziała, że tu byłeś:) Możesz też zadawać mi tam pytania.
Uwaga: Środową lekcję (01.04.2020) zaczniemy od quizu online na ocenę z wagą 2. Obowiązują zagadnienia: dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych, mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000, .... oraz zamiana jednostek długości i masy wraz z wyrażeniami dwumianowanymi.
Na początek przypomnij sobie jednostki długości i masy (są w notatce:)).
Kiedyś na lekcji mówiłam, że zamiana jednostek będzie prosta, jeżeli będziemy znali te zależności i zastosujemy pewną metodę. Mianowicie, zawsze musi być równowaga.
Jeżeli jedostka rośnie (np. z metrów na kilometry), to liczba, która tam występuje musi maleć (być podzielona, w tym przypadku przez 1000, bo 1 km = 1000 m).
I odwrotnie; jeżeli jednostka maleje, to liczba rośnie (czyli trzeba pomnożyć).
Trochę o zamianie jednostek możesz zobaczyć tutaj. Albo poczytać w podręczniku.
W ramach przećwiczenia nowych umiejętności wykonaj zadania 2, 3 i 5 z zeszytu ćwiczeń strony 72-73. Odpowiedzi możesz SPRAWDZIĆ na końcu strony.
ODPOWIEDZI
Bryan Kubański 5b
OdpowiedzUsuńJakub HALAMA 5a
OdpowiedzUsuńJakub Kocur 5a
OdpowiedzUsuńCzura Oskar
OdpowiedzUsuńNatalia Woźniak 5b
OdpowiedzUsuńNikola Lacheta 5 b
OdpowiedzUsuńMarceli Chromik 5b
OdpowiedzUsuńWiktor Krasnić 5A
OdpowiedzUsuńKlaudia Dyrda 5b
OdpowiedzUsuńmichał niedworok 5b
OdpowiedzUsuńNina Bodniak kl5b
OdpowiedzUsuńNicole Augustyniak
OdpowiedzUsuńNicole Augustyniak 5b
OdpowiedzUsuń