Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dzisiętnych.
Uwaga! Zanim przejdziesz do realizacji tematu, napisz w komentarzu swoje imię i klasę. Będę wiedziała, że tu byłeś:) Możesz też zadawać mi tam pytania.
W ramach ćwiczeń proszę wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 88 - 89.
Tutaj publikuję tylko rozwiązania.
Uwaga! Zanim przejdziesz do realizacji tematu, napisz w komentarzu swoje imię i klasę. Będę wiedziała, że tu byłeś:) Możesz też zadawać mi tam pytania.
Jak na razie ułamki zwykłe i ułamki dziesiętne "nie spoktały się" jednocześnie w żadnym zadaniu. Ale nawet w życiu codziennym czasami używamy zamiennie dwóch rodzajów ułamków.
Proponuję Wam przepis na ciasto drożdźowe:
0,5 kg mąki
125 g masła
5 łyżek cukru
4 jajka
1/8 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru waniliowego
0,5 szklanki mleka
1/4 opakowania drożdży
Zobaczcie ile różnych jednostek masy oraz ułamków występuje w tym przepisie. I jest to działanie jak najbardziej naturalne. Sami wybieramy, czy chcemy używać ułamków zwykłych, czy ułamków dziesiętnych.
Warto dzisiaj przypomnieć sobie prawa działań na ułamkach zwykłych. Z ułamkami dziesiętnymi jesteśmy na bieżąco:)
Aby w ogóle wykonywać działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych należy przypomnieć sobie jak zamieniać jeden rodzaj na drugi.
W ramach ćwiczeń proszę wykonać zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 88 - 89.
Tutaj publikuję tylko rozwiązania.
Dawid Duchnowski 5a
OdpowiedzUsuńKarolina Bulik 5a
OdpowiedzUsuńOlivia Miłek 5a
OdpowiedzUsuńKlaudia Dyrda 5b
OdpowiedzUsuńMaciek Kostka kl. 5a
OdpowiedzUsuńJulia Bogdan 5a
OdpowiedzUsuńMichalina Wolny 5b
OdpowiedzUsuńKatarzyna Krasowska 5B.
OdpowiedzUsuńMagdalena Jasnoch 5a
OdpowiedzUsuńPaweł Kielak 5A
OdpowiedzUsuńWiktor Krasnić 5A
OdpowiedzUsuńmichal niedworok 5b
OdpowiedzUsuńMarcel Chromik 5b
OdpowiedzUsuńNatalia Woźniak 5B
OdpowiedzUsuńwiktoria kasprzak kl5a
OdpowiedzUsuńJakub kocur 5a
OdpowiedzUsuńDaria Owczarek kl 5a
OdpowiedzUsuńKuba Halama
OdpowiedzUsuńFabian Kos 5b
OdpowiedzUsuń